Informatie over afslanken

Wil je een paar kilootjes kwijt of wil je gewoon wat meer weten over afslanken. Op slankinbalans.nl vind je alles wat je nodig hebt. Overgewicht is een probleem wat steeds vaker in onze samenleving voorkomt. En kan verschillende oorzaken hebben. We eten teveel, bewegen te weinig of er kan een ziekte aan ten grondslag liggen. Ook stress, te weinig slaap of gewoon “erfelijk” kan daarvan een oorzaak zijn.  Overgewicht is niet zomaar een modeverschijnsel het brengt ook allerlei kwalen en lichamelijke risico’s met zich mee. Denk aan suikerziekte een te hoge cholesterol gehalte of hart en vaat problemen.

Op deze site zal ik proberen wat duidelijkheid te geven over de mogelijkheden om lichaamsvet te verbranden. Eerst is echter belangrijk om een indicatie te krijgen van je gehalte lichaamsvet. Te veel vet is niet goed maar geen vet is ook niet goed. Om je hierbij te helpen is de zogenaamde BMI (body mass index) tabel ontwikkeld. Gekeken wordt naar de verhouding van je lengte en gewicht. hiermee is het mogelijk een indicatie van je gehalte lichaamsvet te verkrijgen.

Je kunt meteen even checken je een gezonde verhouding van lengte en gewicht hebt in de onderstaande tabel. Vul je lengte en gewicht in en bereken je BMI. Hiermee heb je meteen een indicatie van je vetgehalte. Tevens wordt na het berekenen ook een verantwoord onder en bovengewicht voor je berekend als je te veel of te weinig! lichaamsvet aan je lichaam hebt. In dit opzicht is de BMI een reuze handig instrument. Je moet natuurlijk niet je lichaamsvet willen verliezen als je een BMI van 20 hebt. Dan ben je gezond en is afvallen echt niet nodig. Sterker nog dan is het af te raden. IK raad aan om pas bij een BMI boven de 25 echt fanatiek te willen afvallen.

Het is natuurlijk een vrij algemene benadering van je vetgehalte in je lichaam maar je kunt er zeker van zijn dat als je BMI hoger is dan 25 er behoorlijk wat lichaamsvet aan je lichaam zit. Zit je (ruim?) boven de 25. Dan zal ik als ik jouw was eens goed kijken naar wat je er aan kunt doen.Tevens kun je verhalen lezen van mensen die met one hulp al een goed eind op weg zijn. Jij kunt er later ook een van zijn! Een positief bijeffect van een gezondere levensstijl is dat je conditie weer toeneemt en daarmee ook weer een stuk levenslust terugkeert.

Afslanken in het algemeen: Hoe kan je afslanken?

Afslanken kan je door minder energie consumeren dan dat je verbrand. Dit kan op meerdere manieren bewerkstelligd worden. Je kunt er voor kiezen je eetpatroon te veranderen en daarmee minder energie binnen krijgt of je kunt er voor kiezen meer te bewegen en daardoor meer energie te verbanden. Of je kan kiezen voor een combinatie van beiden.

Er zijn vele mogelijkheden

Er  worden vele manieren van afvallen aangeboden. Er zijn allerlei diëten. Diëten die een snelle gewichtsafname bevolen maar ook diëten die overgaan in een levenswijze. Er zijn vele manieren van meer bewegen. Intensieve sport of juist meer spirituele bewegingen. Op deze website wordt informatie gegeven wat er allemaal te kust en te keur is. Natuurlijk is de “afslank stroming” blijvend in beweging.

Tips om snel af te vallen

Als het er op aankomt om gewicht te verliezen willen de meeste mensen die extra pondjes het liefst zo snel mogelijk wegwerken. Ze willen een snelle oplossing en ze willen het nu direct. Sommige van die diëten of afslank methodes helpen voor een korte tijd en leveren meteen resultaten op.Het probleem is dat veel van deze populaire manieren om snel gewicht te verliezen niet altijd de meest veilige of effectieve methodes blijken te zijn om er voor te zorgen dat je gewicht ook werkelijk op peil blijft als je eenmaal bent gestopt met die specifieke methode. Neem bijvoorbeeld de hype diëten.

Hype diëten zijn diëten die zijn gebaseerd op populariteit en niet wetenschappelijke informatie. Er zijn een verscheidenheid van problemen met deze hype diëten. Sommige diëten zijn niet echt effectief, terwijl anderen tot gezondheidsproblemen kunnen leiden. Als je gewicht wilt verliezen is het belangrijk om de voor en nadelen van een dieet zorgvuldig te overwegen alvorens je er aan begint.

Sommige populaire diëten, zoals het paleo dieet, kunnen effect hebben. Het probleem dat veel mensen ondervinden bij het volgen van deze diëten is dat ze zeer moeilijk zijn vol te houden. Als je het dieet precies volgt, zal je gegarandeerd gewicht verliezen. De meeste mensen vinden echter dat deze diëten zo beperkt zijn dat het ze veel moeite kost om het dieet voor langere tijd vol te houden.

Als je werkelijk staat te popelen om snel gewicht te verliezen en je wilt toch een keus maken uit een van de vele beschikbare snel resultaat diëten, kies er dan een waarvan je denkt dat je die kan blijven volhouden. Op deze site vind je wat tips om snel af te vallen. Er zijn verschillende factoren die je kansen verbeteren om een dieet te kunnen volhouden. Het heeft weinig zin om met een dieet te beginnen als je er niet zeker van bent dat je het dieet lang genoeg kan volgen om resultaten te zien.

Het zal gewoon niet lukken om voor een langere tijdsperiode een caloriearm te volgen en gezond te blijven. Caloriearm voedsel wordt geacht meer calorieën te verteren dan ze aan je lichaam toevoegen, maar ze houden je conditie niet voor langere tijd op peil.

Sommige mensen zeggen dat er in strikte zin geen echt caloriearm voedsel bestaat. Daarentegen zijn er veel voedingsmiddelen te vinden die er zo dichtbij komen dat je er over het hele internet lijsten van kan vinden. Je kunt deze voedingsmiddelen gebruiken om snel wat vet mee te verbranden, maar voor een langere periode van duurzaam gewichtsverlies zonder jezelf uit te hongeren, kun je deze tips om snel af te vallen bekijken die we hier voor jou hebben verzameld.

Onze voeding is onze brandstof

keuze die wij maken voor de voeding die wij consumeren is ontzettend belangrijk. Voeding is namelijk onze brandstof en houdt onze motor draaiende. Vergelijk het met een auto, als je daar de verkeerde brandstof in stopt, zit je vandaag of morgen bij de garage. Zo gaat dat ook met ons lichaam! Zorg dus goed voor jezelf en maak gezonde keuzes.

Energie inname en verbruik uit balans

Wanneer u lijdt aan overgewicht wil dat zeggen dat u geruime tijd meer energie innam dan dat u verbruikte. Dit heeft als gevolg dat het teveel aan energie opgeslagen wordt in uw lichaam onder de vorm van vet. Om dat teveel aan vet kwijt te raken zult u ‘anders’ moeten gaan leven. U moet met andere woorden uw voedings- en leefgewoonten aanpassen. Het is belangrijk om minder energie in te nemen en meer energie te verbruiken. Daardoor zullen uw vetreserves in uw lichaam worden aangesproken en zal u vermageren.

Verder is het belangrijk om tussen de maaltijden pauzes van 4 tot 6 uur in te lassen. Het is de bedoeling om drie hoofdmaaltijden te nemen en geen tussendoortjes te eten. Op deze momenten kan het teveel aan vetweefsel verbrand worden. Vermageren brengt tal van voordelen met zich mee: uw risico op diabetes, hoge bloeddruk, hart- en vaataandoeningen,… zal dalen en u voelt zich beter in uw vel.