7 Super Handige Dieet Tips

Dieet Tips

1. Drink veel water

Water is erg gezond voor je lichaam. Water bevat namelijk geen calorieën en ook geen schadelijke stoffen. Het helpt juist bij het afvoeren van stoffen die schadelijk zijn voor je lichaam. Dit is heel belangrijk als je bezig bent met afvallen. Vet bevat namelijk veel schadelijke stoffen. Als je voldoende water drinkt kan ook je hongergevoel deels verdwijnen, omdat je maag dan vol zit. Het is aanbevolen om per dag rond de anderhalf en twee liter water te drinken. Als je probeert af te vallen kun je dit getal ook een beetje verhogen.

2. Eet niet vlak voordat je gaat slapen

Probeer niet te eten vlak voordat je gaat slapen. Dit is heel belangrijk. Wanneer je slaapt verbruikt je lichaam weinig energie. Wanneer je dan gaat eten vlak voordat je gaat slapen, wordt al het vet opgeslagen als reserve energie. Als je erg honger hebt en daardoor niet kan slapen kun je wel kiezen om iets kleins te nemen zonder veel calorieën zodat je hongergevoel een beetje weggaat.

3. Eet langzaam

Proberen wat langzamer te eten. Onze hersenen bepalen ongeveer in 20 minuten of je verzadigd bent. Wanneer je langzaam eet hebben je hersenen genoeg tijd om te bepalen of je vol zit. Wanneer je dat niet doet en snel gaat eten kunnen je hersenen dat niet tijdig aangeven en ga je te veel eten. Door langzamer te eten heeft je lichaam tevens ook meer tijd om het voedsel te verteren dan als je snel gaat eten en je lichaam weinig tijd hiervoor geeft. Het is aanbevolen om rond de 20 keer te kauwen voordat je het voedsel doorslikt.

4. ga sporten!

Wees niet bang om een paar keer per week een wandeling te gaan doen of om naar de sportschool te gaan. Als je gaat wandelen of sporten in de sportschool verricht je lichamelijk inspanning waardoor de opgeslagen vetten gebruikt worden voor je energiebehoefte op dat moment. Als je dat niet doet wordt al het vet opgeslagen omdat je het niet nodig hebt. Zorg er dus voor dat je niet meer binnenkrijgt dan je verbruikt en dat je niet minder verbruikt dan je binnenkrijgt.

5. Ga niet met een hongergevoel naar de supermarkt

Het is absoluut aan te raden om te eten voordat je boodschappen gaat doen. Als je met een hongergevoel naar de supermarkt gaat, zul je veel impulsaankopen doen. Dit doe je omdat je honger hebt en daarom van alles lust op dat moment. Als je dan allerlei lekkernijen gaat kopen en thuis gaat eten krijg je te veel calorieën binnen wat er weer voor zorgt dat je gaat aankomen. Als je na het eten lopend naar de supermarkt gaat beweeg je ook nog is extra en verbrandt je lichaam hierdoor meer calorieën.

6. Gebruik geen alcohol

Het is algemeen bekend dat je trek krijgt door alcohol. Voor iemand die probeert af te vallen kan dit heel gevaarlijk zijn. Vooral als je met grote regelmaat drinkt. Je lichaam verteert namelijk eerst het alcohol en daarna de rest. Als je ook nog is hebt gegeten wordt een groot deel daarvan opgeslagen omdat je lichaam niet toekomt aan het verbranden ervan.

7. geef niet op!

Je hebt werkelijk niets aan de tips hierboven als je elke keer steeds opgeeft. Door elke maandag te beginnen met een nieuw dieet kom je nergens. Als je echt wilt afvallen heb je discipline nodig om het vol te houden. Als je het moeilijk vind om het vol te houden kan het helpen om op zoek te gaan naar motivatie. Dit kun je doen door op internet op zoek te gaan naar mensen die het wel hebben gehaald. Vaak kun je daar ook waardevolle tips vinden die ook jou kunnen helpen.