Het Mediterraan Dieet

mediterrane dieet

Het is misschien wel het gezondste dieet wat er is het Mediterraan Dieet ook wel het mediterrane dieet genoemd. Ga je dit dieet volgen dan zal je voornamelijk fruit, groente, noten, olijven, vis, gevogelte en ander mager vlees eten. Ook rode wijn is in lichte mate onderdeel van dit dieet. Wil je een dit dieet gaan volgen of ben je nog aan het twijfelen ?

Nr 1. Je valt af.

De belangrijkste reden waarom u waarschijnlijk overweegt dit dieet te volgen is natuurlijk dat u af zult vallen. Als u ervoor kiest om dit dieet te volgen zult u zeker resultaat gaan zien.

2. Je kunt je afgevallen kilo’s er af houden.

Het dieet richt zich op gezonde etenswaar. Het is zaak om gezond te blijven eten. Zolang je niet toegeeft aan alle planverleidingen van het lekkere eten kun je op gewicht blijven. Dit is bij veel diëten niet het geval, u dient dan uw hele leven het dieet streng na te leven.

3. U valt af op verantwoorde wijze.

Bij veel diëten valt u af doordat u bepaalde ingrediënten niet meer tot u neemt of u neemt juist slechte voedingsmiddelen zoals pillen om sneller af te vallen. Dat is bij dit dieet niet de bedoeling. De bedoeling van dit dieet is dat u op een verantwoorde manier af valt. Je hoeft jezelf dus niet uit te hongeren of bepaalde voedingsmiddelen te nemen die ervoor zorgen dat je sneller vet verbrand.

4. Je hoeft jezelf niet uit te hongeren.

Bij veel diëten mag je bijna niets lekkers eten, waardoor je min of meer verplicht wordt om jezelf uit te hongeren. Bij het mediterraan dieet mag u nog steeds net zoveel eten als u maar wilt, alleen zult u uw voedingspatroon aan moeten passen.

5. Het is gezond.

Veel diëten claimen gezond te zijn, maar zijn dit totaal niet. Als je er voor kiest om dit dieet te volgen ben je er van verzekerd dat je een gezond dieet volgt. De ingrediënten waaruit het mediterraan dieet is samengesteld zorgen voor een boost in uw gezondheid. Zo is het zaak dat je veel verse producten eet, hierdoor krijg je geen conserveringsmiddelen meer binnen, minder dierlijke vetten en juist meer gezonde vetten uit bijv. noten en olijfolie. Het is dus een heel stuk gezonder.

6. Grotere kans op een gezond leven.

Veel ziektes die vandaag de dag vaak de kop op steken hebben te maken met de dingen die we eten. Door bepaalde etenswaar te nuttigen kunnen we ziektes stimuleren, zoals kanker, hart- en vaatziektes, diabetes enzovoorts. Het is dus zaak deze voedingsmiddelen zo min mogelijk te eten, zodat we een grotere kans hebben een gezond leven te lijden.

7. Langer leven.

Het is misschien een grote claim, maar een indirect gevolg van het mediterraan dieet is dat u kans heeft langer te leven. Dit blijkt uit veel Amerikaanse onderzoeken die hebben onderzocht hoe het komt dat veel mensen die bij de Middellandse zee leven een langer leven leiden. Dit blijkt te maken hebben met hetgeen ze eten. Door hun manier van eten blijven ze langer gezond.

8. Vrouwen zijn vruchtbaarder.

Ook wordt de vruchtbaarheid van vrouwen beïnvloed door het dieet. Vrouwen die dit gezonde dieet volgen zijn gezonder waardoor het makkelijker is om zwanger te worden. Dit blijkt uit een Spaans onderzoek naar het mediterrane dieet en de vruchtbaarheid bij vrouwen.

9. Zeker niet onbelangrijk, het is lekker.

Veel mensen die ervoor kiezen om dit dieet te volgen verbazen zich er over hoe lekker het allemaal kan zijn. Bij de meeste diëten kun je niet echt genieten van het dieet, dat is bij dit dieet wel het geval. Het wordt door de meeste mensen als erg lekker ervaren.

10. U voelt zich lekkerder.

Doordat je een stuk gezonder gaat leven, zul je ook een stuk beter in je vel zitten. Daarbij zie- en voel je het resultaat al binnen korte tijd, waardoor je extra gestimuleerd raakt er mee door te gaan!

Kortom, dit dieet heeft erg veel voordelen voor je gezondheid, waardoor het zeker de moeite waard is het mediterraan dieet een kans te geven.

Mediterraans eten is gezond.

Wilt u graag gezond eten, probeer dan eens mediterraans te eten. Dit eten is zowel lekker als gezond. Steeds meer mensen eten mediterraans en voelen zich een heel stuk beter in hun vel en zijn een stuk gezonder. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat mensen die een mediterraanse etensstijl erop na houden een stuk ouder worden en gezonder zijn. Als u een mediterraans dieet volgt heeft u minder kans op diabetes, een hoge bloeddruk, darmkanker, borstkanker of obesitas. Ook zult u zich een heel stuk beter in uw vel voelen, hierdoor zult u een stuk positiever in het leven staan.

Deze etensstijl is zo goed voor uw lichaam door de vele vitaminen, mineralen en oxidanten die u toch u neemt. Verschillende vitaminen spelen een grote rol bij hart- en vaatziekten en het verouderingsproces, bijvoorbeeld vitaminen E & C. Ook zult u zien dat u door het eten van dit dieet een heel stuk minder snel zult aankomen, waardoor u een kleinere kans hebt om obesitas te ontwikkelen. De reden waardoor u minder snel aankomt, is omdat u vrij gevarieerd eet, waardoor u alle voedingstoffen binnen krijgt die u nodig heeft. Ook zult u zien dat u meer energie zult krijgen, waardoor u ook meer behoefte krijgt aan sporten. Dit is niet alleen goed tegen obesitas, maar ook bijvoorbeeld tegen een hoge bloeddruk.

Doordat dit dieet zo lekker is, is het ook erg succesvol. Een groot voordeel is dat u zoveel mag eten als u zelf wilt en het ook lekker is. Het is een heel ander dieet als waar mensen al eerder mee in contact zijn gekomen. Een reden waarom de meeste diëten niet slagen is omdat de meeste het eigenlijk niet lekker vinden, waardoor het ook niet echt uitnodigt om te eten en u snel verleidt bent om andere ‘lekkerdere’ etenswaar te eten. Wel dient u er rekening mee te houden, dat de pondjes er weer aan zullen komen als u uw ongezonde etensstijl weer aan neemt. U moet dus wel gezond blijven eten. Voor de meeste mensen vormt dat geen probleem, omdat ze niet anders meer willen als ze er eenmaal aan gewend zijn.

Kortom, als u op zoek bent naar lekker en gezond eten, dan is het zeker aan te raden om ook eens een kijkje te nemen in de mediterraanse keuken te nemen. U zult hier zeker geen spijt van krijgen, er gaat een hele wereld van smaken voor u open. U zult zien dat het volgen van een dieet niet alleen maar afzien hoeft te zijn.

Uiteraard dient u wel in uw hoofd te houden dat ondanks dat mediterraans eten gezond is, dit uiteraard niet de enige reden is waardoor deze mensen gemiddeld een stuk gezonder zijn en ouder worden. Dit heeft ook te maken met de levensstijl die ze erop na houden. Het leven in de mediterrane is een heel stuk rustiger, dan het leven dat we er hier op na houden. Toch wil het uiteraard wel helpen als u een stuk gezonder gaat eten.

Het Mediterraan dieet is goed voor je hersenen.

Behalve dat een mediterraan dieet geschikt is om af te vallen, is het ook goed voor de hersenen. De meeste mensen zijn hiervan niet op de hoogte en het wordt dan vaak onderschat. Wel weten veel mensen dat een mediterraan dieet zeer gezond is en dit is dan ook voor veel gezinnen een reden om het dieet toch eens uit te proberen. Daarbij bevalt dit dieet heel veel mensen, waardoor het ook een stuk makkelijker is om vol te houden. U eet immers graag eten wat u lekker vindt.

Dat een mediterraan dieet goed voor de hersenen is blijkt ook uit onderzoek. Verschillende onderzoeken hebben hiernaar plaats gevonden. De university of Exeter Medical School heeft deze verschillende onderzoeken naast elkaar gezet en nogmaals bestudeerd. Ook hieruit blijkt dat een mediterraan dieet goed voor de hersenen zijn. Uit verschillende onderzoeken is af te leiden dat het volgen van een mediterraan dieet goed is voor cognitief functioneren, minder cognitieve achteruitgang en een lager risico op de ziekte van Alzheimer.

Vermoedelijk heeft het mediterraan dieet ook invloed op dementie. Zo zou u minder kans hebben op dementie als u het mediterraan dieet volgt. Dit is helaas nog niet met zekerheid vastgesteld, maar er zijn wel veel tekenen te vinden die dit standpunt ondersteunt.

Behalve dat dieet een positieve invloed heeft op de hersenen, heeft het dieet nog meer positieve invloed op de gezondheid. Door het volgen van dit dieet krijg je een beter afweer systeem en word je dus minder snel ziek. Ook zijn de mensen die dit dieet volgen over het algemeen een heel stuk slanker. Ook is het makkelijker om af te vallen door het volgen van dit dieet en om ook slank te blijven. Wel dient u dan het dieet te blijven volgen, anders is er geen garantie dat deze positieve bijwerkingen blijven.

Dit is ook uit onderzoek gebleken. In de jaren 70 aten veel mensen uit Spanje, Italië enzovoorts nog volgens hun eigen traditie, oftewel mediterraans. Deze mensen bleven over het algemeen langer gezond, werden gemiddeld ook ouder en waren over het algemeen ook een heel stuk slanker, dan de overige Europeanen.

De ingrediënten die veel worden gebruikt bij dit dieet zijn olijfolie, groenten, fruit en vis. Ook is het de bedoeling dat mensen die dit dieet volgen minder zuivel en vlees eten, deze hebben namelijk een slechte invloed op de gezondheid.

Kortom, wilt u ook een gezond dieet volgen, denk dan ook eens aan het mediterraanse dieet. Dit dieet is zeer goed voor de gezondheid, maar ook zeker goed voor de hersens. U zult minder snel last krijgen van ouderschapskwaaltjes en uw oude dag op een redelijke gezonde manier door kunnen brengen. U hoeft minder bang te zijn voor snelle achteruitgang doordat uw hersenen worden aangetast en u zult zich een stuk beter in uw vel voelen doordat u een heel stuk gezonder bent dan dat u het dieet niet volgt.

Het dieet bevordert vruchtbaarheid.

mediterrane dieetBent u bezig met de uitbreiding van uw gezinnetje, maar wil het niet meteen lukken? Of wil je zeker weten dat wat jij eet ook gezond is voor de baby? Probeer dan eens het mediterraan dieet. Vele mensen hebben veel te danken aan dit dieet. Dit komt doordat het de vruchtbaarheid vergroot en dus ook de kans om zwanger te worden. Dat het mediterraan dieet goed is voor de vruchtbaarheid blijkt uit onderzoek.

Het blijkt dat wanneer een vrouw een streng mediterraans dieet voor een vruchtbaarheidsbehandeling volgt dit de kans met 40% vergroot op een zwangerschap. De Rotterdamse Erasmus en het UMC Utrecht hebben hier uitbundig onderzoek gedaan. Dit onderzoek vond plaats onder 161 vrouwen die uitgebreid hun voedingsgewoontes bekend moesten maken voor de behandeling.

Vrouwen die een mediterraans dieet volgden bleken een groter succes te hebben bij de ivf behandeling. (bron: Volkskrant) Dit komt omdat door middel van het mediterraans dieet de vrouw veel vitaminen binnen krijgt. Deze vrouwen bleken vooral hoge concentraties van vitaminen B6 en foliumzuur in hun bloed te hebben zitten. Deze vitaminen zijn ook erg belangrijk voor de gezondheid van het ongeboren kind. Door foliumzuur tabletten te slikken kunt u namelijk voor een groot deel voorkomen dat u kindje wordt geboren met een open ruggetje. Om deze reden raadt ook bijna iedere arts aan om foliumzuur te slikken.

De plantaardige olie, die veel wordt gebruik in een mediterraan dieet, heeft ook een erg positieve invloed op de zwangerschap. Deze olie bevordert namelijk de innesteling van de bevruchte eicel in de baarmoeder, waardoor het eitje kan gaan groeien en zich volledig kan gaan ontwikkelen. Op het moment leren verschillende artsen nog steeds bij als het gaat om de juiste voedingsstoffen die het zwanger worden kunnen vergemakkelijken. Maar wat al wel veel deskundigen weten is dat er erg veel stoffen die een positieve invloed op de zwangerschap hebben in het mediterraan dieet terug komen. Dus wilt u tijdens uw zwangerschap lekker en gezond eten, dan is het zeker een aanrader om het mediterraan dieet te volgen.

Steeds meer vrouwen ontdekken de grote voordelen van dit dieet.

Niet alleen is dit dieet geschikt voor uw zwangerschap, het is ook voor het dagelijkse gebruik uiterst geschikt. Het is namelijk de perfecte maaltijd voor uw hele gezin. Het dieet werkt niet alleen bij zwangerschap, maar is ook erg goed als u wilt afvallen en op gewicht wilt blijven. Verder is het erg goed voor uw gezondheid. In het verleden is gebleken dat mensen die het mediterraan dieet naleefde langer gezonder leefde. Kortom, het mediterraan dieet heeft zeer veel voordelen. Niet alleen voor een zwangere vrouw en haar ongeboren kindje, maar ook voor andere leden van het gezin. Ook is het erg lekker en dus voelt het niet als een dieet. Dit is één van de weinige diëten, waarbij u ook nog kunt genieten van het eten. Het is dus ook erg goed om het dieet door te zetten na uw bevalling.