Hoe werkt het metabolisme dieet.

Metabolisme dieet recepten. Als je zoals ik een absolute ramp bent in de keuken is het niet altijd makkelijk om lekkere maaltijden op de tafel te toveren. Vroeger greep ik vaak naar kant en klare maaltijden maar in het metabolisme dieet is dat natuurlijk niet meer mogelijk. metabolisme dieet recepten Na wat zoeken en proberen stelde ik vast dat ik wel in staat was om smakelijke gerechten klaar te maken. Door mijn zoektocht op het net kwam ik heel wat simpele gerechten tegen. Om jou die zelfde zoektocht te besparen, deel ik mijn beste recepten graag hier op deze site. Heb je zelf nog recepten gevonden, gemaakt of heb je een van mijn recepten geprobeerd? Ik hoor het graag dus ‘leave a comment’ :-) De recepten zijn onderverdeeld per fase zodat je ze makkelijk kan terugvinden. Klik bovenaan in het menu om naar de recepten te gaan. Ben je op zoek naar nog meer? Dan kan je het boek metabolisme dieet recepten ook kopen.

Het metabolisme dieet is gericht op het verhogen van je, ra..ra., metabolisme. Voor diegenen die niet precies weten wat het is, hierbij de officiële uitleg. Metabolisme is een proces dat bestaat uit een aantal chemische reacties die zich in de cellen van alle levende organismen voordoen om ze in leven te houden. Het veranderen of omzetten van voedsel in ofwel energie of brandstof ofwel substantie (spieren, vet, bloet, botten).>>

Wat ik vooral onthou is dat je metabolisme dé manier is waarop je lichaam omgaat met de energie die het krijgt door te eten. Zonder je metabolisme zou je dus niet kunnen leven. Maar je metabolisme kan ook voor problemen zorgen. Door te vaak te diëten, verkeerd voedsel zonder voedingsstoffen te eten, te veel stress, te weinig eten, enz..

Al deze dingen vertragen je metabolisme wat ervoor zorgt dat je gaat aankomen in gewicht.

Door het metabolismedieet te volgen, zet je je verbranding terug in gang. Je herprogrammeert je lichaam dus als het ware en zorgt ervoor dat het terug de juiste dingen gaat opslaan en de ‘foute’ gaat verbranden.

Hoe werkt het dan precies?

Om je verbranding terug op gang te trekken en binnenkort ook meteen op volle toeren te doen draaien, is het belangrijk dat je je lichaam prikkelt en verrast. Dat doe je door het te overstelpen met belangrijke voedingsstoffen die het daarvoor waarschijnlijk tekort kwam. MAAR nooit langer dan 2 tot 3 dagen na mekaar op dezelfde manier. Daarbij ga je je lichaam ook uitdagen maar wederom niet langer dan 2 tot 3 dagen na elkaar. Deze strategie zet je lichaam aan het werk.

Fase 1: de stress van je afschudden
Fase 2: opgeslagen vet vrijmaken en spieren opbouwen
Fase 3: verbranding ontketenen

Fase 1

In deze fase mag je veel fruit eten. Ook koolhydraten behoren tot je menu maar matig met proteïnen en vet.

Ontbijt: granen en fruit
Snack: fruit
Lunch: granen, fruit, proteïnen en groenten
Snack: fruit
Avondmaal: granen, proteïnen en groenten

Fase 2

In deze fase mag je enkel proteïnen en groenten eten. De minst makkelijke fase want fruit, vet en koolhydraten zijn absoluut verboden.

Ontbijt: proteïnen en groenten
Snack: proteïnen
Lunch: proteïnen en groenten
Snack: proteïnen
Avondmaal: proteïnen en groenten

Fase 3

In deze fase mag je koolhydraten met beperkte mate, fruit, proteïnen en gezonde vetten.

Ontbijt: vet/proteïnen, granen en groenten
Snack: groenten en vet/proteïnen
Lunch: vet/proteïnen, groenten, fruit
Snack: groenten, vet/proteïnen
Avondmaal: vet/proteïnen, groente en optioneel granen.

Jezelf uithongeren.

Ik ben op dieet, dus ik sla mijn ontbijt over, zo hem ik meer calorieën over voor de rest van de dag. dus ik eet minder. dus ik eet niet ‘s avonds. dus ik eet niet meer na 20u. Een greep uit de verschillende excuses die ik al heb gehoord van vrienden en vriendinnen maar die ik evengoed zelf jarenlang hardnekkig heb volgehouden.

Jezelf uithongeren is een ramp. Een ramp voor je metabolisme, een ramp voor je lichaam en vooral voor je spieren. Je kent ongetwijfeld het gevoel wel. Je hebt honger, even later heb je reuze honger en nog een beetje later ben je plots ‘over je honger heen’. Dit is niet omdat je maag heeft toegegeven aan jouw doorzettingsvermogen maar wel omdat, hou je vast, je lichaam zijn eigen weefsel heeft aangesproken. Je lichaam heeft dus een lekker hapje genomen uit zichzelf en jammer genoeg niet uit het vetweefsel. Als iets te goed klinkt om waar te zijn is het ook effectief te goed om waar te zijn. In plaats van het vetweefsel aan te spreken, richt je lichaam zich op je eigen spierweefsel. Aangezien je spiermassa ook belangrijk is voor je verbranding is niet eten voor iemand die vet wil kwijtraken dit dus een ramp. Kort en bondig: jezelf uithongeren? Niet doen dus!

Het Metabolismedieet en de regels.

Als je ervoor wil gaan, moet je je ook aan de regels houden. Het metabolismedieet garandeert je een spectaculair verlies is gewicht en dat op een gezonde manier maar enkel als je je ook echt aan de regels houdt.

Afwijken van deze regels, zelfs maar 1 keer zorgt ervoor dat je niet het gewenste resultaat zal bekomen dus volg deze makkelijke do’s en don’ts voor een top resultaat.

DO

  • Ontbijt binnen de 30min na het opstaan, elke dag.
  • Je moet minstens 5 keer per dag eten. Maaltijden overslaan is verboden
  • Je moet om de 3 à 4u eten.
  • Je moet het plan een volledige 4 weken (28 dagen dus) volgen.
  • Je moet je aan de voedingsmiddelen lijst houden. (zie boek)
  • Je moet de fasen in de juiste volgorde doen.
  • Je moet per 30kg lichaamsgewicht, 3l water drinken per dag.
  • Je moet proberen zoveel mogelijk biologisch te eten.
  • Je moet 3x per week de juiste lichaamsbeweging per fase doen

DON’T

  • Geen tarwe
  • Geen maïs
  • Geen melkproducten
  • Geen soja
  • Geen geraffineerde suiker
  • Geen cafeïne
  • Geen alcohol
  • Geen gedroogd fruit of fruitsap
  • Geen kunstmatige zoetstoffen
  • Geen dieetvoeding

Waarom deze do’s en don’ts? Wel deze hebben allemaal een wetenschappelijk onderbouwde uitleg. Zo bevat soja bijvoorbeeld van nature plantaardige oestrogenen. Deze lijken op diegene die je lichaam zelf aanmaakt. Nu blijkt oestrogeen dé stof bij uitstek om je buikvet te vermeerderen. Ook maïs blijkt een ramp voor je metabolisme.

Metabolisme dieet recepten.

Metabolisme dieet recepten.  Als je zoals ik een absolute ramp bent in de keuken is het niet altijd makkelijk om lekkere maaltijden op de tafel te toveren. Vroeger greep ik vaak naar kant en klare maaltijden maar in het metabolisme dieet is dat natuurlijk niet meer mogelijk. metabolisme dieet recepten  Na wat zoeken en proberen stelde ik vast dat ik wel in staat was om smakelijke gerechten klaar te maken. Door mijn zoektocht op het net kwam ik heel wat simpele gerechten tegen.      Om jou die zelfde zoektocht te besparen, deel ik mijn beste recepten graag hier op deze site.  Heb je zelf nog recepten gevonden, gemaakt of heb je een van mijn recepten geprobeerd? Ik hoor het graag dus ‘leave a comment’ :-)  De recepten zijn onderverdeeld per fase zodat je ze makkelijk kan terugvinden. Klik bovenaan in het menu om naar de recepten te gaan.  Ben je op zoek naar nog meer? Dan kan je het boek metabolisme dieet recepten ook kopen.

Als je zoals ik een absolute ramp bent in de keuken is het niet altijd makkelijk om lekkere maaltijden op de tafel te toveren. Vroeger greep ik vaak naar kant en klare maaltijden maar in het metabolisme dieet is dat natuurlijk niet meer mogelijk. metabolisme dieet recepten Na wat zoeken en proberen stelde ik vast dat ik wel in staat was om smakelijke gerechten klaar te maken. Door mijn zoektocht op het net kwam ik heel wat simpele gerechten tegen.