Koolhydraatarm dieet

Een koolhydraatarm dieet, het gaat om een dieet waarbij u zo min mogelijk koolhydraten binnen gaat krijgen. Tegenwoordig wordt een koolhydraatarm dieet vaak in verband gebracht met het Atkinsdieet.

Is het EEN Atkinsdieet?
Neen, er zijn namelijk nog een aantal dieten die in mindere of meerdere mate dezelfde principes delen. Zo kunnen wij ook de volgende diëten: het Zonedieet, het Protein Power Lifeplan, het Go Lower dieet en het South Beach dieet.

Hoe werkt het?
Mensen hebben koolhydraten nodig om te leven, daarom moeten men ook koolhydraten binnen blijven krijgen, bij een koolhydraatarm dieet gaat het dus om een vermindering van de koolhydraat consumptie. Bij de verschillende soorten een koolhydraatarm diëten worden al zeer aansprekende resultaten behaald bij het verminderen van de dagelijkse consumptie met koolhydraten 20 tot 60 gram per dag.

Is het iets voor u?
Wilt u echt beginnen met een koolhydraatarm dieet en deze ook voor een langere periode blijven volhouden? Gaat u dan eens kijken hoe andere mensen dit volhouden. Door ervaringen van andere kunt u nagaan wat de werking van het koolhydraatarm dieet is op het lichaam en wat er allemaal bij komt kijken om een koolhydraatarm dieet vol te houden.

Doe het samen:
Bij het afvallen is het raadzaam om een afval buddy te hebben die u kan bijstaan bij het gezond afvallen. Een afval buddy kan uw relatie, familielid, collega, vriendin of goede kennis zijn. Het kan zijn dat u het na een paar weken het meer ziet zitten en dan heeft u toch even iemand nodig die er voor gaat zorgen dat u door zult gaan. Als u er in het dagelijkse leven alleen voor staat, dan kunnen mensen op het internet u wellicht helpen.

Geen honger meer….
Neemt u even de tijd om te kijken wat een koolhydraatarm dieet met u gaat doen en welke tips mensen u geven. U wilt namelijk geen honger lijden, maar u wilt wel afvallen, welke vervangende producten nemen zij dan in en hoe zorgen zij er voor dat ze geen honger hebben?

Stel meerdere haalbare doelen:
Een belangrijke factor is dat u gemotiveerd bent en een einddoel voor ogen heeft. Maar werk met kleine stapjes naar het einddoel toe. Stel dus ook tussentijdse doelen vast. Beloon uzelf als u een tussentijdsdoel heeft bereikt. U wilt immers weer gelukkig en trots op u zelf zijn. Het kwijt raken van een aantal kilo’s met een koolhydraatarm dieet gaat er zeker voor zorgen mits u de motivatie en volharding heeft.

Starten maar:
Heeft u de motivatie bij elkaar gespaard en gaat u dan eindelijk starten met het koolhydraatarm dieet? Vertel anderen dan over uw ervaringen, op deze wijze bent u actief bezig met gezond afvallen en helpt u tegelijkertijd ook anderen bij hun zoektocht naar antwoorden en de effecten van het koolhydraatarm dieet.